Tune Talk SOAL & JAWAB

TuneTalk Q & A

Tune Talk Merupakan Real Telco MVNO menggunakan rangkaian Celcom yang menyediakan pelbagai pilihan data internet dan panggilan. Mula beroperasi pada hujung tahun 2009. Berikut ialah persoalan² yang sering ditanya mengenai Tune Talk :


1. Tune Talk Ok ke?

Ramai yang tanya Tune Talk ok ke tak? Sangat² ok kerana selain coverage terluas, ia menawarkan pelbagai pakej internet dengan harga yang rendah berbanding telco lain. pengalaman saya sendiri guna sim Tune Talk dari tahun 2018 sampai sekarang tiada sebarang isu besar seperti telco lain. Sebelum tu guna maxis dan telco laim terasa sangat mahal & line tidak stabil. Berpuas hati guna Tune Talk akhirnya daftar Agent Tune Talk dan berkongsi manfaat kepada pengguna telco lain.



2. Tune Talk ni Prepaid @ Postpaid?

Buat masa ini, Tune Talk hanya menawarkan plan prepaid tiada postpaid. Tanpa SST 6% seperti postpaid. Tiada risiko blacklist tiada sebarang kontrak. Anda boleh keluar dan masuk telco tanpa sebarang masalah dan sekatan.



3. Tune Talk Topup Mudah Ke?

Topup @ reload TuneTalk sangat mudah dan ada dijual dimana-mana. 7E, stesen minyak dan kedai-kedai yang menjual simkad atau handphone. Anda juga boleh reload terus melalui online banking atau aplikasi Tune Talk. cukup mudah tanpa sebarang masalah.



4. Kenapa Perlu Guna Tune Talk?

Paling penting, line terluas di Malaysia. Ada banyak pilihan internet dan panggilan menarik boleh dipilih. Internet laju, data unlimited (fup), unlimited call, plan hotspot, tempoh sah yang panjang, plan harian, mingguan dan lain-lain plan. Anda boleh bertukar plan bila-bila masa sahaja yang anda suka.

contoh :

Bulan ni guna plan internet laju, bulan seterusnya boleh tukar ke plan unlimited tanpa tukar simkad.



5. TuneTalk Ada Plan Apa?

Terdapat pelbagai pilihan plan internet menarik yang boleh dipilih. Dengan harga yang rendah berbanding dengan telco lain. Ada plan Data laju, data unlimited (fup) call unlimited, validity, hotspot, pakej bundle, mingguan, harian dan bermacam² lagi. Anda boleh baca (klik) di Plan Internet Tune Talk untuk dapatkan info lebih detail.



6. Kelebihan Tune Talk 

Terlalu banyak kelebihan TuneTalk. Selain coveragenya yang stabil dan terluas, terdapat banyak pilihan pakej internet. Tune Talk juga menawarkan Percuma Personal Insuran sebanyak RM50,000. Anda juga akan dapat reward point setiap kali anda reload @ topup. Dengan point tersebut, anda boleh claim pelbagai reward menarik yang ditawarkan oleh TuneTalk.

Anda juga boleh upgrade Sim Tune Talk anda kepada Tune Talk Legend dan jana income tanpa had jika anda mahu.



7. Blacklist Boleh Guna Tune Talk

Jika nama anda pernah di senarai hitam (blacklist) oleh telco lain kerana tidak bayar bil (plan postpaid), anda boleh daftar sim TuneTalk Tanpa sebarang masalah.



8. Macam mana nak daftar TuneTalk?

Jika anda berminat nak beli @ daftar sim Tune Talk, anda boleh daftar dengan kami kedaitunetalk.com Klik disini. Kami ada special promo freegift khas untuk anda. Sangat Exclusive.

Dekat boleh COD, jauh boleh pos. Currier anda boleh pilih yang mana anda suka.



9. Aktifkan Simkad Tune Talk

Jika anda beli sim dengan kami iaitu di (kedaitunetalk.com), kami boleh bantu anda untuk aktifkan Sim anda atau kami berikan video panduan cara untuk aktifkan sendiri Sim.

Dengan info diatas, semoga dapat membantu bagi menjawab persoalan² mengenai Tune Talk dan kami akan update dari masa ke semasa SOAL & JAWAB Tune Talk ini. Terima Kasih.


Artikel berkaitan:


Post a Comment

Previous Post Next Post